Dag 12 - Passau

27 september 2019 - Passau, Duitsland

Passau

vanochtend natuurlijk eerst weer een lekker ontbijtje (6e verdieping, onze kamer op de 4e 410).

Daarna een rondwandeling langs het 3 rivieren punt, waar de Donau, de Inn en de ?? Tezamen komen, vanaf een hoogte zie je dat ook door het kleur verschil.

Leuke oude straatjes, leuke winkeltjes en ineens een groot winkelcentrum...  gauw weer terug naar de Altstadt, het is redelijk mooi weer (22-24 graden met een zonnetje) dus lekker buiten aan de koffie. Ook nog even een nieuwe rugzak voor Jolande uitgezocht

F35E23FD-78CE-4473-816B-82E5714BC816

Aan de overkant van de Donau boven op de berg is de vesting, met restaurant zo lijkt het van beneden af..  weer een flinke klim maar boven blijkt het goed toefen, we hebben geluk: een tafeltje direct aan de rand, met prachtig uitzicht

80E571A0-F4B8-4A38-8EB9-60AB7943A769

Het hotel rechts naast de toren is van ons.. hotel wildeman

We hebben er een paar uurtjes heerlijk gezeten..  de afdaling was zo mogelijk nog pittiger.

Uitzicht passau vanaf vesting

Het cafeetje waar we gisteravond een aperol hebben gedronken was zo gezellig dat we er nu weer heen zijn gegaan...  na een poosje zagen we wat donkere wolken aankomen en begon de eigenaar in allerijl allerlei parasolletje met regengootjes neer te zetten. dat bleek niet voor niets, een paar minuten later begon het te onweren en te hozen, gelukkig hadden we de regenjassen in de tas want ook onder de parasol bleef het niet droog :-))

272A05E5-2B89-4306-96A6-7EE66C5755E4

Regenbuitje