Dag 09 - Regensburg

24 september 2019 - Regensburg, Duitsland

Regensburg, vandaag een rustdagje in Regensburg

Regensburg - Camping Azur

We moesten eerst even wachten op een wasje wat in de droger zat, in de tussentijd een paar boodschapjes bij de dichtstbijzijnde Netto Markt gedaan en een lekker bakkie gedaan bij bakker Erding

Regensburg hangt ongeveer aan elkaar van de kerken, in de Altstad kun je geen straat of plein oplopen zonder een paar kerken.

wel een paar leuke straatjes..  ‘s middags met de boot naar het Walhalla gevaren, een gebouw naar het voorbeeld van het Panteon in Griekenland, met allemaal bustes van belangrijke / bekende mensen zoals Einstein, Erasmus, Michiel de Ruyter etc

Behoorlijke klim van 352 treden, en niet van die kleine...  mooi uitzicht dat wel

A7577C5A-E3ED-4B40-A104-3E4C7D067238

1AD739D2-B522-4F93-9218-DD14624B6DB1

Om 5 uur waren we weer terug in Regensburg, we moesten wel ergens anders aanleggen omdat er een bom uit de 2e WO was ontdekt.

De lekkerste braadworsten, zo hadden we gehoord van een mevrouw die ook met ons op de bus naar Regensburg stond te wachten, kon je krijgen bij een tentje vlakbij de stenen brug (die nog als voorbeeld heeft gediend voor de Karelsbrug in Praag!). Je kon er alleen buiten zitten en zo warm was het nu ook niet meer. De dag ervoor hadden we al lekkere worsten met bier gegeten bij

1829951B-FF1F-450A-A099-9A9172D3088C

Dus nu maar weer iets Italiaans...

de andere ochtend weer vroeg op

1. Ton en Jacqueline:
    25 september 2019
    Wat een gezellig wijnvatje🍷! Heb net een beetje bij gelezen, liep een paar dagen achter ... blijft leuk om dat hier vanaf de bank te doen😉 Nog een paar mooie ritten toegewenst! Groetjes T&J
  2. Marcel:
    26 september 2019
    Wij liepen ook een beetje achter, het wijnvat had geen WiFi, althans niet gratis... we zijn in middels in Passau aangekomen en zit het fietsen erop, de laatste dag met 85 km viel toch wel mee, we waren om 15:30 in het hotel!

Groetjes marcel en jolande